A nagy múltú kisautó új nemzedéke megérkezett! A genfi szalon egyik sztárja lett. A Clio 30 éve van jelen a piacon. Ez idő alatt öt nemzedéket élt meg a kisautó. Mindegyik nemzedék sajátossága, hogy az elődhöz képest radikális stílusváltás történt. Az új modell formájához igen óvatosan nyúlt a Renault, habár teljes megújulásról van szó. Az ok, hogy a IV generációs Clio 2012 óta minden évben képes volt növelni eladásain. Nyertes csapaton ne változtass, legalábbis a formát illetőleg, gondolta a Renault. Nézzük, milyen újdonságokat tartogat a Clio legújabb nemzedéke!

 
Az új Clio nem hozott radikális formai újítást

Vadonatúj padlólemez, vezetéstámogató rendszerek garmadája, hatalmas kijelzők az utastérben, bőséges választék hajtásláncból. A Clio felkészült a jövő évtized igényeire. A dizájnt illetően igencsak hű maradt a IV nemzedékhez, aminek formája még most is frissnek hat. Az új modell LED fényszórói a Mégane-hoz hasonló C-alakot kaptak, így talán még egy kicsínyített Mégane-nak is beillik.

Az előd és a Mégane formai jegyei elevenednek meg újra

Az utasteret az érintőkijelzők uralják. A központi kijelző felszereltségtől függően 7 vagy 9,3 collos lehet. Kategóriájában a legnagyobb. Az Easy-Connect rendszer lehetővé teszi az okostelefonnal való kapcsolódást Android Auto és Apple CarPlay rendszerekkel. A vezetéstámogató rendszerek választéka bőséges, nagy részük alapfelszerelésként is elérhető. Sávtartó, vészfékasszisztens, intelligens tempomat, táblafelismerő rendszer, holttérfigyelő, elalvásfigyelő, autópályán való araszolást megkönnyítő rendszer mind-mind járhat a Clio-hoz.

Hátulról nehéz megkülönböztetni az elődtől

A GT Line felszereltség helyett R. S. Line fogja jelölni a sportos modelleket, a luxusverzió pedig az Initiale lesz. Bőrülésekkel, krómlécekkel és nagyautókat idéző felszereltséggel. Ez tradicionálisan a Clio-k egyik specialitása, az ős-Cliónál a Baccara volt hasonló luxusmodell.

A hangsúly a központi kijelzőn van

A motorválaszték bőséges. Benzinesekből az SCe 65 vagy 75 lóerős kivitelben, a TCe 100 vagy 130 lovasként, dízelből a Blue dCi 85 vagy 115 lóerős kivitelben érkezhet. A nagy durranás, az E-TECH hybrid két elektromos motorral és egy 1,6-os benzinessel 2020-ban érkezik majd.

Ha az ár hasonlóan alakul az elődhöz, az új Clio-nak a visszafogott formai újítás ellenére is jósolható lesz a siker. Nem mellékesen a szupermini szegmensben cicaharc várható, hiszen a nagy konkurens, a Peugeot 208-as is a szalonon mutatkozott be, hasonló értékeket képvisel, elektromos változatban is készül majd, talán a formája kicsit még pimaszabb is, szóval lesz vetélytárs, nem is beszélve a hamarosan érkező Corsáról.

Forrás: Renault