A bajor márka zászlóshajója nemrég esett át egy alapos ráncfelvarráson, ami mély nyomot hagyott az autó külsején és a sajtóban is: Minden idők leghatalmasabb BMW veséi nőttek a kocsi elejére. Megosztó, hogy mennyire ízléses vagy mennyire „magamutogató” az új dizájn, az minden esetre biztos, hogy a 2001-es, Chris Bangle által tervezett 7-es óta végre újra van karaktere a sorozatnak.
A hetes széria a mindenkori BMW kínálat csúcsa. A gyártó az aktuális összes tudását, minden technikai vívmányát belepréseli az aktuális hetesbe. Igazi zászlóshajó. A mostani sorozatot lehet érintőképernyős telefonról irányítani, akárcsak egy James Bond filmben, ezen felül a világ minden biztonsági és vezetéstámogató extrája megtalálható benne. Az ember azt hinné, ezt már nem lehet fokozni, pedig lehet.
Van egy tuningcég, ami már ősidők óta BMW-k turbósítására szakosodott: Az Alpina a BMW kínálat minden modelljéhez kínál tuningcsomagot. A vadonatúj hetes sem kivétel, belőle született az Alpina B7.
Diszkrét, ízléses spoilercsomag, hatalmas könnyűfém-kerekek, duplacsöves kipufogó, Alpina feliratú kötény jelzi, hogy nem „gyári” hetessel van dolgunk. Természetesen a motortérben történt a legradikálisabb változás. A 4,4 literes biturbós V8-as benzines 600 lóerős teljesítményre képes, 800 Nm maximális forgatónyomaték leadása mellett. A 0-ról 100-ra sprintet 3,6 másodperc alatt teszi meg. A végsebessége 330 km/h. Egy repülő luxushajó.
A futóművet is érintette a beavatkozás. Az új üzemmód, az Alpina Sport Plus, a legjobb teljesítményre optimalizálja a futóműbeállításokat és a kocsit gombnyomásra 15mm-rel lejjebb ülteti.
A biztonsági és kényelmi extrákhoz is hozzányúltak: még menőbb infotainment, még okosabb navigáció és fejlett biztonsági rendszerek: Driving Assistant Plus.
Az Alpina B7 a márka zászlóshajójának még egyedibb, hátborzongatóan gyors átirata. Ehhez mérten a modellt megkívánó tehetős vásárlóknak igencsak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk.
-GTH-
Forrás:Alpina