Egy Grand Tourer tökéletesen ötvözi az eleganciát, a luxust, és a bivalyerős teljesítményt. Általában kétajtós, 2 + 2 üléses, kupé vagy kabrió karosszériával készül. A Bentley márka nagy múltra tekint vissza az igényes, gyors, és elegáns autók tervezése és gyártása terén. Minden autójuk gondos kézműves termékként gördül ki a gyárkapun, Crewe-ben.

 

A Continental GT sem kivétel. Ízig-vérig XXI. századi Grand Tourer. A sorozat vadonatúj 3. generációja idén, a márka 100. évfordulójának évében válik elérhetővé.

A modell először 2003-ban jelent meg a Bentley kínálatában. Ez volt az első autójuk, ami a Volkswagen csoport fennhatósága alatt látta meg a napvilágot. Nagy népszerűségre tett szert a hírességek körében is (Paris Hilton is parádézott egy pink Continental GT kabrióval). A következő generáció 2011-ben érkezett. Ebből a modellből már készültek izmos sportváltozatok, és egy valódi GT versenyautó a Continental GT3 Racer személyében.

A vadonatúj Continental GT sziluettje, első körlámpái, hátsó sárvédőívei az elődöket idézik.  Az alumínium kasztni új eljárással készül. Magas hőfokra melegítik az alumíniumot, ez lehetővé teszi, hogy mindenféle izgalmas vonallal, domborítással tegyék még különlegesebbé.  A méhsejtes hűtőrács még hatalmasabb lett, elöl és oldalt agresszív légbeömlők teszik az autót sportossá. A hangsúlyos hátsó sárvédők kiemelkedése is megmaradt. Az orral ellentétben a farrész kifejezetten elegáns. Erről a finom, krómkeretes cseppformájú hátsó lámpák gondoskodnak. Azért a hatalmas kipufogók hátul is erősítik a sportos hatást. Kicsit retrós is lett a hátsó rész. Mintha a 60-as vagy a 70-es évek kékvérű brit tourerei idéződnének meg. A karosszériát 17 alapszín 70 árnyalatával lehet egyedivé tenni. A kabrió esetében a tető és a kasztni színe tetszőlegesen kombinálható.

Az utastér csakis a legnemesebb anyagokból építkezhet, és kizárólag kézimunkával (Finom bőr, valódi alumínium, fa, kristályok). A vastag, valódi bőrrel bevont masszázsüléseken és az ajtókárpitokon a bőr gyémánt-mintával díszített. Az utastérben kombinálható a zongoralakkozott csillogó fa, a hagyományos fabetétek, és az igényesen recézett, valódi alumínium betétek.

A műszerfal digitális műszerei a VW-Audi csoportos márkákból már ismerősek. Az legfrissebb Continental GT újdonsága a 22,3” központi kijelző, ami három állású lehet: maga a kijelző; a sima fa vagy alumínium-betét; vagy a süllyesztett analóg óracsoport, melyből a középső nemes, Côtes de Genève, svájci óra. A modern és a klasszikus tökéletes ötvözete.

Az audiorendszer 3-féle lehet: Az alap 10 hangszórós 650 Wattos, követi egy új Bang and Olufsen BeoSonic; 1600 Wattos, 16 hangszórós; és egy 2200 Wattos, 18 hangszórós rendszer a Naimtól. A szélvédő és oldalablakok az utóbbi rendszerrel laminált akusztikus üvegből készülhetnek.

A tökéletes kényelemről, az út pontos visszajelzéseiről, és a fölösleges vibráció kizárásáról a 48 voltos rendszerű elektronikus Dynamic Ride rendszer gondoskodik. A karosszéria különböző dőléseire, rezgéseire reagál. Az autó 20” vagy 22”-os kerekeken gördülhet, és akár légrugózással is rendelhető.

A Continental GT lelke az Auditól származó csodás hangú, 6 literes W12 TSI motor. Elképesztő, 626 lóerős teljesítményre képes, ami 3,7 másodperces 100-ra gyorsulást és 333 km/órás végsebességet biztosít. A váltó 8 fokozatú, automata (a végsebességet, már 7.-ben eléri az autó). A kocsi állandó összkerékhajtású. A fogyasztás 12,2l körül alakulhat vegyesben. A Variable Displacement System képes a motor „felét” lekapcsolni bizonyos körülmények között, és csak 6 hengerrel működni. A Bentley erőforrások kézzel készülnek, a motortérben egy kis plakett tanúskodik az összeszerelő nevéről.

A pontos ár még nem ismert. Annyi biztos, hogy az alapár 50-60 millió forint körül lehet, ami könnyen a csillagos égig tornázható az egyedi igényekkel. Jó hír, hogy tavaly november óta nem kell Ausztriáig autóznia az új Bentley-re vágyóknak, hiszen már Budapesten is nyitott szalont a márka. Az autókhoz illő pompás berendezéssel, és külön exkluzív átadótérrel.