A Bentley Július 10-én tölti századik születésnapját. A genfi autószalon sem maradhatott el „visszaemlékezős” újdonság nélkül. A nemes brit márka elkészítette minden idők egyik legkülönlegesebb gyűjtöi modelljét, a Continental GT Number 9-t, amit ráadásul a cég legnemesebb karosszéria-műhelye, a Mulliner tett még egyedibbé.

 
A híres 9-es rajtszám a hűtőmaszkon
 

A Continental Number 9 megidézi és emléket állít az 1930-as Le Mans győztes, No. 9 Bentley-nek, és pilótájának, Sir Henry Ralph Stanley „Tim” Birkinnek.  Ez volt az egyik első feltöltött motorral hajtott sportkocsi. Akkoriban elképesztő, 110 lóerős teljesítményre volt képes és 175 km/h maximális sebességet tudott elérni. Amherst Villiers mérnök „turbózta fel” a 4,5 literes motort.

 

Exkluzív extrák az utastérben
 

A Continental Number 9 versenyzöld színe és a hűtőrácson virító 9-es rajtszám is a klasszikus modellt idézi. A belső tér színe is „Viridian green” zöld vagy „Beluga black” feketében tündökölhet. Olyan exkluzív extrák teszik különlegessé, mint a 18 karátos arany, ’30-as éveket idéző „kallantyúk” a középkonzolon. A szintén „hőskort” idéző módszerekkel készült és kézműves Jaeger óra, az elforduló központi kijelzőn és a hiperkülönleges fa „darabka” szintén a központi kijelzőn egy  óraalakú display mögött, ami az eredeti versenyautó üléséből származik (felújítás során került ki onnan).

 

Összesen 100 darab számozott példány készül majd a hiperkülönleges Bentley-ből.

 

Forrás: Bentley