Idén kerek születésnapot ünnepel a cseh márka egyik legmeghatározóbb modellje. A Skoda Octavia 1959-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt.
A 440 / 445 sorozat utódjaként érkezett. Azok továbbfejlesztett változataként. Ugyanaz a kasztni, eltérő hűtőrács, új, kényelmesebb felfüggesztés. Az Octavia még alvázas, hátsókerékhajtású konstrukció volt. A hátsó csavarrúgós felfüggesztés újdonságnak számított. Motorja 1,1 literes 40 lóerős volt.
1960-ban mutatkozott be a Skoda Octavia kombi, a keleti blokk egyik legpraktikusabb és legvágyottabb autója volt akkoriban. Az 1960-as genfi szalonon pedig egy különleges kivitellel jelentkezett a márka: ez volt a Skoda Octavia Touring Sport (TS). Motorját 50 lóerősre turbózták és megszerezte az FIA jóváhagyását, hogy a nem módosított utcai autók kategóriájában, rally futamokon indulhasson. A TS Octavia kategóriagyőzelmet aratott 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban a Monte Carlo Rallyn.
Az Octaviát 1964-ben váltotta az egyszerűbb szerkezetű, modernebb, olcsóbban gyártható 1000MB. Újkori történelme 1996-ban folytatódik, mikor a VW csoport bábáskodása alatt, a Golf IV-el, Audi A3-mal, New Beetle-lel, TT-vel, stb. közös padlólemezen bemutatkozott az új Octavia. Óriási népszerűségre tett szert, utódja 2004-ben érkezett, a ’96-os modell még egy darabig párhuzamosan készült a második generációval.
A jelenleg is futó harmadik generáció 2012-ben jelentkezett, 2015-ben kapott modellfrissítést. Idén a genfi szalonon várható az utód, stílszerűen a 60. születésnapon.
Forrás: Skoda