Rendhagyó módon most nem csillogó újdonságot vagy valamelyik aukció sztárját mutatjuk be, hanem a mindennapok hősét, egy RAT stílusú Cinquecentot, ami a Maffia menekülőautójaként szolgált!

 

A Cinquecento a Fiat 126 közvetlen, a Fiat 500 szellemi utódjaként látta meg a napvilágot 1991-ben. A gyártás is a „Kispolszkival” párhuzamosan történt a lengyelországi Tychyben. Dobozformáját Ermanno Cressoni tervezte, aki 1986-tól a Centro Stile Fiat igazgatójaként olyan projekteket vezetett, mint a Fiat Barchetta, a Fiat Coupé, vagy a kilencvenes években formabontó Fiat Bravo. Olyan később naggyá vált neveket „dirigált” mint Walter da Silva vagy Chris Bangle. Neki köszönhetjük az Alfetta, az (1977-es) Alfa Giulietta, Alfa 33, Alfa 75 formáját. A Fiatnál a cél az ős-Ötszázas vagyis Cinquecento értékeinek átörökítése volt a kilencvenes évekre.

A hajtásról a Fiat 127-től örökölt 900 köbcentis 38 lovas immáron elektronikus üzemanyag befecskendezővel ellátott benzines és a Punto-ból ismerős 1,1-es 55 lovas erőforrás gondoskodott, utóbbi csak a Sporting kivitelhez volt elérhető és repítette is a kis kasztnit! Utódja 1998-ban érkezett Seicento (hatszáz) néven. A műszaki tartalom, méretek maradtak, a dobozforma kapott egy lekerekített dizájnt. Az igazi utód 2007-ben érkezett, a modern Fiat 500 személyében.

A cikkben szereplő RAT Cinquecento napi ingázás során szolgálja fiatal gazdáját. Kapott matt fényezést, a dizájn az Abarth és a Ferrari „szerelemgyereke”. Erre egy óriási Abarth skorpió utal a motorházon és teszi egyedivé az aftermarket dísztárcsákat, valamint erősíti a márkaidentitást a parányi oldalvillogók fölött. Került még egy Abarth-jel a csomagtartóajtóra és a Cinquecento és a felszereltséget jelző S felirat közé. A Ferrari logó diszkréten a Fiat logó felett kapott helyet hátul. A hátsó oldalablakokat és szélvédőt bőségesen ellátták matricákkal. Egyébként a külső tükrök borítása is megér egy külön misét! Hátul ér még minket meglepetés. Aftermarket kiegészítő féklámpa fityeg a csomagtartóajtón, ami a biztonságot hivatott elősegíteni, van még vonóhorog (jól jöhet lószállító vagy motorcsónak vontatásnál). Van itt egy óriási „sportkipufogó” is, amiből a kiáradó veszélyes gázokra matricák figyelmeztetnek a lökhárítón.

Az utasteret számtalan plüssmedve teszi otthonossá, a műszerfal borítása is egyedi „maratott-csavarozott” díszítést kapott.

A legjobb részletek direkt a poszt végére maradtak. Az autó a 2000-es évek végén került Magyarországra, erről az egyedi EU-s rendszám is árulkodik. Azelőtt Szicíliában a maffia menekülőautójaként szolgált. A szűk utcákon jól lehetett vele manőverezni 1-1 razzia vagy balul sikerült védelmi pénz-beszedési manőver során. Erről árulkodnak a golyónyomok a csomagtartón és a varrás az első lökhárítón. Fehér kasztnija is ekkor kapta a mattszürke rejtőfényezést. Ezért került sor Magyarországon egy fontos extra beépítésére, a hagyományos kürtöt kávédaráló váltotta fel, ezzel a gyalogosokat és kerékpárosokat lehet időben figyelmeztetni és a szürke kocsi kevésbé olvad bele a forgalomba.

Nagyon szépen köszönjük Nagymarczi Mártonnak, hogy bemutathattuk az autót a blogon!