Az elektromobilitás ideje elérkezett. A Niagara vízesés mellett küldték csatába a Stuttgartiak legújabb elektromos modelljüket, a Taycant. A Teslának ideje lesz felkötni a nadrágot.
A Porschénál komolyan látják a potenciált az elektromos hajtásban és 2022-ig 6,6 milliárd Eurót kívánnak elektromos modellek fejlesztésébe és gyártásába ruházni. Az első fecske, a vadonatúj Taycan.
Az új modell látványos, Panamerához hasonló négyajtós Grand Tourer. Megőrizte az utánozhatatlan Porsche stílusjegyeket, a kétféle modellváltozat is Porschés: a Turbo és Turbo S, természetesen egyiknek sincs köze sem a turbofeltöltőhöz, sem a boxermotorhoz. Az előbbi 670, az utóbbi 750 lóerős teljesítményt produkál. A Turbo 3, a Turbo S 2,6 másodperc alatt van százon, a végsebesség 250 km/h-ban limitált.
Az elektromos rendszer 800 Voltos, ami gyorsabb töltést tesz lehetővé, a két elektromos motor az első és a hátsó tengelyen kapott helyet.
Az utastérben bőr és mindenféle nemes anyagok helyett újrafelhasználható anyagok kaptak helyet. Mindent a kijelzők uralnak, a Porsche-asszisztens pedig várja az utasításokat, amiket a Hey Porsche kulcsszóval lehet megadni.
Az új Taycan európai, amerikai és kínai változata egyszerre debütált, hamarosan viszontláthatjuk az utakon is.