A japán márka első elektromos városi kompaktja az idei Frankfurti Autószalonon fog debütálni. Múltidéző, de modern formájával, jövőbe mutató technológiájával már tanulmányként is sokak szívét megdobogtatta. Végre sorozatgyártásba kerül.

 

A Honda ambíciózus tervet tűzött ki célül: 2025-ig teljes európai modellpalettája elektromos hajtású járművekből fog állni. Az első a sorban, a vadonatúj fejlesztésű Honda e.

A kisautó teljesítménye 136 lóerő, maximális forgatónyomatéka 325 Nm. Maximális hatótávnak, egy feltöltéssel 220 km-t jósol a gyártó. A gyorstöltés funkciónak hála, az akkuk már 33 perc alatt 80%-ra tölthetőek.

Kompakt modelleknél először, tükrök helyett digitális kamerarendszert alkalmaztak, minden kamera képét egy-egy 5"-os kijelző mutatja majd. Elérhető lesz a hangvezérlésű, digitális személyi asszisztens, amit az OK Honda kifejezéssel lehet majd előhívni. A nyitás-zárás digitális kulccsal, okostelefonos applikáción keresztül történik majd, ahol távollétünkben is nyomon követhetjük a jármű állapotát. A műszerfal igazi digitális-klaszter lesz, csak kijelzőkből fog állni. A legnagyobb központi kijelző 12,3" lesz.

A jövő Hondája megérkezett.