A '90-es évek végén a prémiummárkák összekerékhajtás-lázban égtek. Felső-középkategóriás modelljeik kombiváltozataiból sorra jelentek meg az összkerekes szabadidő kiadások. Ekkor még a prémium SUV-k kanyarban sem voltak. Gondoljunk a Volvo XC70-re, a Mercedes E-Klasse T-modell 4Matic-ra, az Audi A6 Allroad Quatrro-ra. 

 

Az Audi a Quattro hajtás úttörője és apostola, nem engedhette meg, hogy kimaradjon a buliból. Az A6 Allroad Quattro éppolyan ikonikusra sikerült, mint legveszedelmesebb riválisa, a Volvo XC70-es. Gondoljunk a különleges fényezésre, a markáns műanyagborításokra az autó oldalán.

Idén negyedik generációjába lépett a modell. Alapjait a legfrisebb A6 Avant adja. Az Audi igyekezett minden földi jót belesűríteni a jubiláló Allroad Quattroba.

Elérhető a légrugózás, a lejtmenetvezérlés, a kerekeket akár külön-külön is fékezi a rendszer, ha szükséges - ez eléggé terepjárós tulajdonság. 

Az Allroad Quatrro egybként a sebesség függvényében automatikusan tudja szabályozni az autó magasságát, ha az adaptív futómű Comfort vagy Auto állásban van.

A hajtásról szinte kizárólag TDI motorok gondoskodnak, vagyia a 6 hengeres 3 literes TDI háromféle teljesítménylépcsőben: 

  • 45 TDI, 231 LE, 500 Nm, 
  • 50 TDI 286 LE, 600 Nm, 
  • 55 TDI, 349 LE, 700 Nm.

Az A6 Allroad Quattro júniusban kerül a német és európai szalonokba, a belépő TDi ára: 61 500 Euró.