Végre lerántották a leplet az új 1-es sorozatról. A BMW alsó-középkategóriása 2004 óta hódítja meg a prémium kompaktra vágyók szívét. A harmadik generáció radikális újításokat hozott. Mutatjuk is.
Először is, a modell elsőkerék hajtást kapott, ezzel a régi modell egy olyan jellemzője tűnt el, ami kiemelte a mezőnyből. Ennek megvan az előnye is: bővebb hátsó lábtér és nagyobb csomagtér. Természetesen összkerékhajtású változat is elérhető lesz: M135i xDrive csúcsmodell 306 lóerővel.
A dizájn BMWs, de az elődökhöz képest visszafogottabb. A hatalmas vesék, a Hoffmeister kink, mind-mind fellelhető az 1-esen is. A sziluett picit az A-osztályos Mercire hasonlít, picit miniegyterűs, de az összhatás dögös. Elöl és hátul is teljes LED lámpák járnak a legkisebb BMW-hez.
Hajtás terén újdonság az ARB rendszer, vagyis a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás. A technológiát az i3-astól kapta az 1-es és az első belsőégésű motorral szerelt modell, amely megkapta. Mindennél pontosabban és gyorsabban kontrollálja az egyes kerekek kipörgését. Szériafelszereltség lesz az összes 1-es modellen.
Az új 1-es három dízelmotorral és két benzinessel érkezik. 116d, 118d, 120d, 118i, M135i. Az M135i és a 120d választható xDrive összkerékhajtással is. A legkisebb 116d belépőmotor 116 lóerős teljesítményre képes.
Az 1-es minden földi jóval választható lesz, amit a BMW adni tud. Négy felszereltség közül választhatnak a leendő vevők, az Elegáns Luxury Line-tól, az egyedi Shadow Line-on át, a Sport Line által képviselt sportos vonalig, amit a csúcs M-Line zár.
Parkoló asszisztens, személyi asszisztens, iDrive Operating System, kulcsként használható okostelefon, ami lemerült állapotban is nyitja / indítja az autót a számára kialakított rekeszbe, vagy a vezeték-nélküli töltőre helyezve.
Az új 1-es sorozat egyenlőre Münchenben, a BMW Weltben megrendezett #NEXTGEN fesztiválon mutatta meg magát, de a nagyközönség ősszel a 68. IAA-n találkozhat majd vele közelről.
Forrás: BMW