A nemes olasz sportkocsigyártó a napokban leplezte le legújabb csúcsmodelljét, az SF90 Stradalét. A modell történelmet ír, hiszen a márka történelmében először alkalmaz hibrid hajtást. Bizonyos részletekben pedig visszatér a hagyományokhoz.
Az SF90 Stradale a legújabb modell a márka középmotoros szupersportkocsijainak sorában. Ezt a sort a 288 GTO nyitotta, az F40, F50, Enzo és LaFerrari folytatta.
A szupersportautók körében nem újdonság a hibrid vagy elektromos hajtás, azonban a Ferrarinál az SF90 Stradale az első modell, ami hibrid hajtást alkalmaz.
Az összteljesítmény 1000 elképesztő lóerő: ebből 780 lóerőt a középen elhelyezett V8-as benzinmotor adja, a maradék 220 lóerőt a három darab elektromos motor. Kettő az első tengelynél, egy pedig a hátsó tengelynél került elhelyezésre. A motor és a nyolcsebességes duplakuplungos váltó mögött. Ez az ún. MGUK - Motor Generator Unit Kinetic, pont mint az F1-es versenyautóknál.
A névben a 90-es szám a márka 90 éves történelmére utal. Hagyományidéző, hogy az automataváltó előválasztói középen a klasszikus Ferrari váltókulisszának megegyező formában helyezkednek el. Az SF90 összkerékhajtású, 0-ról 100-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul.
Az utastér abszolút modern. 16 collos központi érintőkijelző, teljesen digitális műszerfal, minden a kormányról vezérelhető, ráadásul a kormányon touchpad is van, hogy a pilótának egyáltalán ne kelljen levennie a kezét róla.
Az SF90-hez teljesen kulcsnélküli nyitás / indítás érhető el, illetve egy új elegáns metálfény. Az Assetto Fiorano hardcore sportkivitel, karbonbetéteket, verseny gátlókat, Michelin Pilot gumikat és spártaibb utasteret kap, vele válik az SF90 a versenypályák igazi császárává.
Forrás, képek: Ferrari