Ez már nem az a kicsit gömböc, jávorszarvas-teszt botrányáról híres, a hagyományos Mercedes vásárolókat megjelenésekor sokkoló, ma már a forgalomba szürkült, első generációs A-osztály. Az új generáció minden dimenziójában Mercedes. A CLA AMG kivitelére ez hatványozottan igaz.
Az A-osztály célcsoportját olyan aktív városi fiatalok alkotják, akiknek fontos a minőség, a technológia újdonságok, a kiváló vezetési élmény. Az AMG CLA 35 ezt meg is adja! Ráadásul a Mercedes újabban az ő kedvükért mutatja be technikai újdonságai zömét az A-osztályban, az S-osztály helyett.
Hol vannak már az egyterűs formák? Az A-osztály CLA kupé verziója, mintha csak egy kompakt CLS lenne. Az AMG verzió ráadásul kifejezetten sportosra sikerült, hála az agresszív légbeömlőknek, a 18 collos könnyűfém felniknek és a szupersportos hátsó dupla kipufogónak. A sun yellow fényezés pedig megkoronázásképp kiemeli az idomokat.
Az utastér… A nagyobb modellekből ismerős digitális kijelzők uralják a műszerfalat. Háromféle AMG órastílus választható: Classic, Sport, Supersport… A Supersport mód középpontjában a fordulatszámmérő áll, mellette az AMG menüből különféle versenypályára való műszer hívható elő. Elérhető a gesztus és hangvezérelt MBUX interfész, 64-féle hangulatvilágítás, kiváló minőségű kézzel megmunkált bőrborítás az ülésekre, az AMG sportkormány pedig kiváló fogású és vadító formájú. Szóval az utastér a sportos és high-tech tökéletes ötvözete.
A motor elöl hajt és elöl keresztben került elhelyezésre, de a teljesítménye meggyőző. A kétliteres turbós négyhengeres 306 lóerős teljesítményre képes és 4,9 másodperc alatt van százon. A váltó 7 fokozatú automata. Fogyasztása sem vészes, vegyes használat mellett 7,2-7,3 litert ígérnek 100-on a gyári adatok. Az AMG intelligens, állítható futóművel is megspékelte a kompaktot.
A kompakt Mercedes már csak méretében és a hajtásképletében tér el a klasszikus Mercedesektől. A forma, a minőség, a stílus, az AMG „tuning” is kompromisszum nélküli csillagos élményt kínál.
Forrás: Mercedes