A Corvette mindig is "Az amerikai" sportkocsi volt. Ikon, szimbólum, vágytárgy 1953 óta. Az amerikai életérzés, szabadság, száguldás szimbóluma. Generációról-generációra megújult, de a Corvette-sziluett és alapkoncepció változatlan maradt. Idén azonban gyökeresen átalakult, ujjászületett Amerika szimbóluma.

 

Valami nem stimmel, valami történt az arányokkal! A C8-as Corvette, szexi, rövid és nagyon lapos. Az orra pedig sokkalta rövidebb a megszokottól. Már nem cápa és nem hasonlít semmiféle ragadozóra. Inkább egy száguldó csészealjra, vagy inkább egy Ferrarira.

A C8-as Corvette már külsőleg is más, de a lemezek alatt történt az igazi forradalom! Az 1953 óta hagyományos orrmotor, hátsókerékhajtásos sportkocsi középmotors sportkocsi lett. A büszke amerikai sportkocsi már a szupersportkocsik ligájában harcol a vásárlók kegyeiért.

Minden könnyített. Minden a sebességről, a teljesítményről szól, mint egy Ferrariban. A műszerfal vissza-visszautal a C4-C5 Corvettek űrhajót idéző műszerfalára, 2019-es trendeknek megfelelően, kapott 6,2"-os központi érintőképernyőt is. A kezelőszervervek, a kormányról versenyautósan kapcsolgatós váltófülek, a szupervékony levegőbeömlők és a vezetőt szó szerint körbeölelő műszerfal mind-mind a vérbeli versenyautókat idézik.

Kint légbeömlők tömkelege dominál, oldalt két jókora "kopoltyú" juttatja el a levegőt a motortérbe, az ülések mögé, ahonnan üvegkupola mögül tekint vissza ránk a 6,2 literes "small block" V8-as, izgató, szexis gurgulázás kíséretében. A motor 495 lóerős, maximális forgatónyomatéka 637 Nm. A váltó nyolcfokozatú, duplakuplungos automata.

A Corvette immáron két csomagtartóval is büszkélkedhet, az orrába egy sporttáska, hátra, a motor elé, pedig két golfzsák is beférhet. Az autó nevén és logóján kívül még egy dolog utal az ősökre, a targatető.

A Corvette magához képest forradalmi átalakuláson ment keresztül, azonban technikailag semmi forradalmi nem történt, hiszen már az elektromos vagy hibrid sportkocsik korát éljük, és a Ferrari is előrukkolt már hibrid modellel. Reméljük a következő generációváltásra a Corvettnél is történik hasonló forradalom, addig is üdvözöljük az igazi, szexi, középmotoros, V8-as amerikai sportkocsit!