A kilencvenes évek végén a Ford egy kisautó-alapú sportos kupéval jelentkezett. A Puma ősével. Akkoriban még menőnek számítottak a kisautó-alapú kupék. Gondoljunk csak a Tigrára. 2019-ben már a kisautó-alapú SUV-k mennek. Ebben a szegmensben úgy hiányzott egy ütős modell a Fordnak, mint egy falat kenyér.

 

Hogy valóban ütős lesz-e a Puma, majd a vásárlók eldöntik. A bemutatókon elhangzottak és látottak meggyőzőek. A Fordnak sikerült egy igazán dögös és egyedi külsejű kis SUV-t alkotnia, aminek jellegzetes formája megmarad a vásárlókban.

A forma mellett a műszaki tartalom és az extrák sora is ütőképes. Az új Puma olyan extrákat kap, amik újdonságnak számítanak a szegmensben. Ilyen például a kéz nélküli csomagtérajtó nyitás

.

Az új Puma elérhető lesz mild-Hybrid hajtással, ekkor az elektromos motor nyomaték-rásegítéssel, vagy pedig nyomaték-kiegészítéssel társulhat a 122 vagy 155 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotor mellé. A dízelek és a nagyobb lökettérfogatú motor később érkezik.

Az biztonsági-extralista is különleges. A sáv és távolságtartó asszisztens, a táblafigyelő rendszer mind-mind elérhető lesz az új Pumához. Ahogy a nagyautókat idéző teljesen digitális műszerfal is. Érdekes geg, hog bekapcsolás után a Mustang-emblémára hajazó, stilizált Puma figura jelenik meg a kijelzőn.

Itt nem ér véget az újdonságok felsorolása, hiszen a Puma a formán kívül mással is kitűnik a kisautó-alapú SUV-k tömegéből. Ez pedig a hihetetlenül ötletes, szellemes és praktikus Ford MegaBox tárolómegoldás. A Puma csomagtere alapból is 456 literes, ami a szegmens egyik legjobbja. A csomagtér "kétszintes". Az alsó szint alaposan mélyített, így akár golftáska, vagy akár szobanövény is elfér a csomagtartóban állítva. A MegaBox és a csomagtér padlója méhsejt szerkezetű, erősített, rádadásul vízelvezető csatornája is van. Teljesen újrahasznosított műanyagból készül és slaggal is könnyen tisztítható. Szellemes.

Reszkessetek mini SUV-k! A Puma megérkezett!