Stílus

Köszönjük, hogy szavaztatok a múltkori „Öt stílusos autó a garázsfelhajtóról” poszt végén. A dobogós helyezett autókat külön posztban fogjuk bemutatni. Először érkezik az egzotikus, ritka és gyors utcai rallyautó, a Lancia 037 Stradale.

 

Stílus

Stílus

Stílus

Az FIA 1982-ben megújította a rallyosztályokat. A korábbi számozásos rendszer helyett, betűket kezdtek el használni. Megszületett a B csoport, a homologizációhoz 200 db legyártott utcai példányra volt szükség. A Lanca úgy döntött, hogy az új csoporthoz, új szabályokhoz új modellt fejleszt, a már jól bevált recept alapján. Csővázas felépítmény, középmotor, könnyű kasztni. Az autó a Pinninfarina, az Abarth és a Dallara együttműködésének gyümölcseként készült el. A váz központi része megegyezett a Montecarloével, a többi része azonban vadonatúj fejlesztés volt. A karosszéria anyaga kevlár, a csöveké acél.

Stílus

Az autó középmotoros, a motor a hátsó kerekeket hajtotta és hosszában került elhelyezésre. (A márka utolsó hátsókerékhajtású rallyautója) Turbo helyett Volumex kompresszort kapott. A motor 2 literes, négyhengeres, benzinbefecskendezéses DOHC erőforrás. Eleinte 265, majd 280 az Evo 2 modell pedig egészen 325 lóerős teljesítményre volt képes.

Stílus

Stílus

A Stradale „Rally” néven 1982 márciusában mutatkozott be a nagyérdemű előtt, Április elsején homologizálták, a 200 példány ekkorra készült el. (Összesen 207 darab készült.) A Rallyváltozat sikerre született, olyan nagyok „csapatták” vele, mint Walter Röhl, Markku Alén, Attilio Bettega. A 037 Rally megnyerte a Monte Carlo Rallyt, a Tour de Corse-t, az Akropolisz rallyt, győzött Új Zélandon és Sanremoban is. Megszerezte az 1983-as WRC bajnoki címet.

Stílus

Az RM Sotheby’s különleges és ritka autók aukciójával foglalkozik világszerte. Az esseni Techno Classicán, az év egyik legnagyobb európai klasszikus autós rendezvényén tartanak majd aukciókat április 11-én és 12-én. Az egyik kalapács alá kerülő modell a cikkben szereplő 037 Stradale lesz. Teljesen érintetlen állapotban maradt fent, alvázszáma 0022, ami a 22. legyártott példányra utal. Először a Bignardi család tulajdona volt, 1984-től, majd Palermoba került 2005-ben, végül 2015-ben Németországba. Pénteken, 12-én kerül majd kalapács alá, a kikiáltási ára: 350 ezer euró, vagyis több, mint 112 millió forint.

Stílus

Forrás: RM Sotheby’s

Képek: RM Sotheby’s, Fotó: Peter Singhof