"Az autó, amit, mindig is ígért magának!” - Szólt a hangzatos szlogen. A Ford a holdraszállás évében rántotta le a leplet legendás európai sportkocsijáról, ami a Mustang babérjaira tört.
Sikerült is neki, 1969 és 1986 között, összesen 1,9 millió Capri talált gazdára. Három nemzedéket élt meg a típus. Tervezője Philip T. Clark részt vett a Mustang-projektben is. A Ford nem titkolt célja volt, hogy egy Mustang-kaliberű, de európai igényekhez igazított, elérhető árú sportkocsit dobjon piacra. Így született a Capri.
Alapjait a Ford Cortina adta, a motorpaletta pedig igencsak széles volt. Készült Saarloisban, Genkben, Halewoodban… A világ minden táján piacra dobták, az Dél-Afrikában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is, ahol “szexi európaiként” hivatkoztak rá a reklámszlogenek.
A motorpaletta területenként eltérő volt, Európában főleg a V4-es 1,3, 1,5 és 1,7 literes változatai mentek, Nagy Britanniában az Kent soros négyhengeres 1,3 és 1,7 literes változatai és az Essex V4-es 2,0 literes motorjai voltak elérhetőek. A 2 literes Cologne V6-os mindenhol elérhető volt. Ausztráliában a 2,0 literes Pinto motor volt elérhető.
A második generáció 1974-ben érkezett. Modernizált műszerfal, nagyobb lámpatestek, új 2,3 és 3,0 literes V6-os erőforrások érkeztek. Leállították az angliai gyártást és az összes Capri gyártása Kölnbe, Genkbe és Saarlouisba került.
A harmadik és egyben utolsó generáció 1978-ban mutatkozott be. Hűtőrácsa, hátsó lámpatestei a Fiestával életbe lépett új Ford-dizájnnyelv alapján módosultak. Már csak a saarlouis-i üzemben készült. Elérhető volt 2,8 literes injektoros V6-ossal is.
1986-ban utód nélkül vonult nyugdíjba. A nyolcvanas évek “hot-hatch” lázban égett… Az Escort XR3i, Fiesta XR2i és Sierra XR4i mellett már nem volt dögös a vásárlóknak a “régi időket” idéző sportos kupé. A Capri a maga idejében, elérhető árú sportkocsiként sokak beteljesült vágya volt.