Újabb vadító olasz sportkocsival jelentkezünk a hetvenes évekből. Az RM Sotheby’s egy 2017-es aukcióján kalapács alá került, csodás állapotú aranyszínű példányt hoztunk.

 

Az Alfa Romeo fantasztikus tanulmányt mutatott be Montrealban, 1967-ben. Formáját a fiatal MarcelloGandini tervezte, akit az 1966-os Miura inspirált. Karosszériája Bertone üzemében készült. Nevet nem kapott, “A Montreal” néven hivatkozott rá a sajtó.

 

 A tanulmányban még soros négyhengeres 1,6-os motort építettek. A szalonon nagy érdeklődés volt a Montreallal kapcsolatban, az Alfánál úgy döntöttek, hogy a Tipo 33-as versenyautó tanulmány könnyűfém blokkos V8-as motorját építik be az utcai változatba.

 

A sorozatgyártásra érett modell 1970-ben mutatkozott be a genfi szalonon. A 2+2 üléses sportautó hivatalosan is megkapta a Montreal nevet. Motorja 2593 köbcentis, üzemanyagbefecskendezéses V8-as volt, 200 lóerős teljesítményre volt képes, 220 km/h volt a végsebessége. Váltója ötfokozatú ZF gyártmány volt. A Montreal 1970 és 1977 között készült, körülbelül 4000 példányban.

 

A cikkben szereplő példány az RM Sotheby’s aukcióján talált új gazdára. 1972-ben gördült le a gyártószalagról. Első tulajdonosa 1974-ben vásárolta Franciaországban, egy gyűjtemény részeként élte életét, gyári állapotban egészen 2000-ig. Californiába hajózott 2002-ben, majd 2005-ben ismét gazdát cserélt, 26000 kilométerrel az órában és az eredeti gumikkal. Két év múlva ismét új tulajdonosa lett, aki felújíttatta a vízpumpát, majd 2014-ben került mostani gazdájához.

 

Az aukción 72600 dollárért kelt el, megkőzelítőleg 20 millió 800 ezer Forint lehetett az akkori ára. Érdekesség, hogy új korában drágább volt a Jaguar E-Type-nál és a Porsche 911-nél is.

 

Forrás: RM Sotheby’s

Képek: RM Sotheby’s, Darin Schnabel