Az ikonikus márka idén kerek születésnapot ünnepel. Természetesen részt vett a nemrégiben rendezett Retromobile kiállításon Párizsban, ahol két különleges modellt állított ki. Stephan Winkelmann, a Bugatti vezérigazgatója büszkén pózol a két szupermodellel.
Type 55
Az 1931-ben megjelent Type 51 „utcai változataként” mutatkozott be a Type 55, Jean Bugatti tervezése alatt született. A kor leggyorsabb kocsija volt, 180 km/h végsebességre volt képes. Összesen 38 db készült belőle. Jellegzetes ék-alakú karosszériája „kétszínű” fényezést kapott, melyből egyik szín a francia „versenykék”. A kiállított példány a mulhouse-i Cité de l’Automobile, National Museum gyűjteményének darabja, 30 amerikai gyűjtőknél töltött kalandos életút után került vissza Franciaországba.
EB110
A Bugatti újkori történetének első és nagyon fontos modellje. Pontosan Ettore Bugatti 110. születésnapján, 1991. szeptember 25-én debütált a Párizsi Autószalonon. A kor leggyorsabb és legexkluzívabb Gran Turismoja volt, V12-es 3,5 literes motorja 560 lóerő teljesítmény leadására volt képes 610 Nm maximális forgatónyomaték leadása mellett. A végsebessége 350 km/h volt (EB110 SS – SuperSport). A kiállított példány 1994-es gyártás és a Közel-Keletről került vissza Európába, jelenlegi tulajdonosához.
Forrás: Bugatti