A német nagyvárosok különféle drosztjainak, és utcaképének évtizedek óta meghatározó szereplője a Mercedes. A csillagos márka E-osztálya az utóbbi ötven évben generációról-generációra örökölte a vajszínű német taxik öltözékét.
A Mercedes már a kezdetektől népszerű szereplője a taxik piacának. A stricht acht vagyis a W114/W115 sorozat még jobban megalapozta a csillagos márka hírnevét. 1968-ba n jelent meg a széria. Paul Bracq zseniális "háromdobozos" formát álmodott a legújabb Mercedesnek.
A legendás állólámpák, a Mercedes hűtőrács, választható kormány vagy padlóváltó, később fejtámlák, párnázott "biztonsági" műszerfal és kormány, hátul multi link felfüggesztés. A motorházban elpusztíthatatlan dízelmotorok, amikkel persze komótosan cammogtak, de persze örökké. A W115-ből készült külön taxiváltozat, vajszín, taxaméter, sín a taxi-táblához a tetőre.
Az elnyűhetetlen limuzin a taxisok kedvence lett... Nemcsak kiváló minőségű, kényelmes, elegáns, tágas jármű, hanem hihetetlenül tartós is. Sok afrikai országban még napjainkban is róják az utakat W114/115 taxikkal.
Az utód, a W123 1976-ban érkezett... Még tágasabb, laposabb, a "fekvőlámpás" becenevet kapta a lámpaelrendezések után, de formájában, műszaki megoldásaiban is előre mutató konstrukció volt. Az ABS, fékrásegítés, központi zár, kormányszervó, elektromos ablakok és tükrök, 1984-től pedig katalizátor is elérhető volt a sorozathoz.
Mindezt a már megszokott elnyűhetetlenséggel társítva... A taxis kivitel kedvelt maradt, olyannyira, hogy az utód, W124 megjelenésekor a vevők, a taxisofőrök "nyomást gyakoroltak" a csillagos márkára, hogy a W123 gyártásban maradjon, így 1985-ig készült, egy ideig utódjával párhuzamosan. A W123 széria volt először elérhető T-modell azaz kombi karosszériával.
A W124 karosszériáját már számítógéppel tervezték, integrált műanyag lökhárítók, alacsonyabb légellenálás, légzsákok, még tágasabb utastér. A nyolcvanas évek Mercedese, megőrizte megbízhatóságát, elérhető volt kombiként és speciális taxikivitelben.
A kilencvenes évek közepéig tartott a "diadalmenet", az 1995-ben, forradalmi újításokkal bemutatott, "pápaszemes" W210 szó szerint minden földi jóval elérhető volt, a teljesen elektromos ülésállítástól, a navigáción, fedélzeti számítógépen keresztük, a CD-váltón át xenon-fényszórókig és légrúgózásig. Az E-klasse történetének mélypontjának számított... Elektromos hibák, iszonyú mértékű rozsdásodás, málló festékek...
Ekkor próbált spórolásba kezdeni a Stuttgarti márka és áttérni a minden eldobható és lecserélhető szemléletre... A Mercedes is eldobható, lecserélhető lett... Kiváló kidolgozás, cutting-edge felszereltség... de a legendás tartósság a múlté lett... A W210 széria után a taxik ugyanúgy 4-5 évente cserések lettek, mint a "lakossági" Mercedesek... De az orron lévő csillag, kényelem és extraözön, a beépített presztízs ugyanúgy eladja a kortárs Mercedeseket is. Azóta sikerült megbízhatóbbá tenni a modelleket és kijavítani a "sötét kilencvenes évek" W210-esének minőségi problémáit.
Utódja a W211, jobb minőségben 2003-ban, a W212 2009-ben, a napjainkban futó W213 2017-ben mutatkozott be.