Lassan közhely, hogy a mai autók folyamatosan nőnek... Gyakran a biztonsági előírásoknak való megfelelésre kenik a dolgot. Érdekes megfigyelni, hogy a jelenlegi Mini generáció mellett hogyan fest 70-es évekbeli elődje.
Kezdjük a 2017-es limitált 1499 GT szériával, amit az ős 1275 GT ihletett. Az 1275 GT az 1969-ben bemutatott "faceliftelt" Clubman széria sportváltozata. A jobban felszerelt Riley és Wolseley verziókat hivatott váltani. Az Austin Maxi orrát kapta. Természetesen a hagyományos Mini mk3 az eredeti 1959-ben tervezett orral, párhuzamosan készült mellette. Az Austin Metro bemutatásával, 1980-ban nyugdíjazták a Clubman szériát, az ős Mini pedig még 20 évig készült tovább.
A mostani Mini sorozatból 2015 óta fut a 3. generáció. Alapkoncepciója és formai elemei emlékeztetnek csupán az ősre. A "prémiumságot" viszont az egykori Riley, Wolseley és Clubman változatok után viszi tovább. Méretileg lassan átér az alsó-középkategóriába. Ez az első Mini-generáció, ami ötajtós kasztnival is választható.
A nemrég debütált, frissített Clubman és őse a Clubman Estate a 70-es évekből. Itt szembeötlően elhagyták az "öngylikos ajtókat" és hagyományos ajtókon keresztül közelíthető meg az utastér. A "kétfelé nyíló" csomagtérajtó maradt.