Az új BMW 7-es gyártása a napokban vette kezdetét a márka dingolfingi gyárában, ahonnan 1977 óta gördülnek le a sorozat modelljei. Az új 7-es nemcsak technológiai téren hozott számos újdonságot, hanem már a gyártási folyamat sem szokványos.
Az új 7-es sorozat tavaly év végén került leleplezésre, már megírtuk, hogy az Alpina is készít belőle különleges változatot. A design sokkal figyelemfelkeltőbb, agresszívebb. Az új 7-esből készül majd a BMW csoport első soros hathengeres motorral szerelt plugin hibrid hajtású modellje. A 745Le összesen 394 lóerős teljesítményre lesz majd képes, ebből 286 lóerőt a benzinmotor és 113 lóerőt az elektromos motor “szállít”. Az átlagfogyasztás 100 km-en 2,3 liter benzin és 15,6 kWh áram.
A gyártási folyamat nagymértékben digitalizált az összeszerelés végző munkatársakat okosórát viselnek, egy-egy speciális munkafolyamat érkezése előtt az okosóra rezgéssel figyelmezteti őket és további információkat jelenít meg az adott munkafolyamattal kapcsolatban. A kiterjesztett valóság is nagy szerepet játszik a sikeres, gyors és pontos összeszerelésben, hiszen a látótérbe vetített munkafolyamatok, figyelmeztetések, útmutatások nagyban segítik a hatékony munkát. Az IT a “production planning” és az agilis módszertanok szorosan kapcsolódnak egymáshoz az új 7-es gyártási folyamatai közben.
Dingolfigban egyébként 1,9 millió BMW 7 készült a modellsorozat 43 éves fennállása óta, a jelenlegi sorozat 44%-át Kínában értékesítik.
Forrás: BMW