Stílus

Az RM Sotheby’s aukciósház oldalán bukkantunk, erre a különleges, 1985-ös Ferrari 288 GTO-ra. A mai napig igazi Ferrari-gyűjtők birtokolták!

 

Stílus

Sokáig a Ferrari 250 GTO vagyis Gran Turismo Omologato volt a márka valaha gyártott legjobb sportkocsija. A ‘80-as évek elején azonban belekezdtek az utódja, egy új rekordokat döntő és mindent vivő versenyautó fejlesztésébe. A B-csoportba pozícionálták, a homologizációhoz 200 legyártott példányra volt szükség. Így született a 288 GTO.

Stílus

Igaz, időközben a B-csoport megszűnt, de a nagy érdeklődés és kereslet hatására a Ferrari legyártott 275 darab 288 GTO-ot. A nyolcvanas évek elejének szupersportautóját. A kocsi lelke egy 2,8 literes V8-as motor volt, ami hátul kapott helyet. Teljesítménye 400 lóerő, maximális sebessége 305 km/h volt. Százon 4,8 másodperc alatt volt a vörös szörnyeteg.

StílusA karbon betétek és az alumínium motorház, csomagtér és tető is a súlycsökkentett merev karosszériát szolgálták.

Stílus

Az aukció tárgya a 137. Ferrari 288 GTO, Matsuda úr megrendelésére készült és Japánba került. A megszállott gyűjtő eg múzeum-szerű Ferrari gyűjteményt tartott fent, a 288 GTO-val pedig városi utakat is megtett. Később Japánban talált új gazdára az autó, majd az Egyesült Államokba került. Végig minden szervizet, felújítást megkapott, mindössze 13800 kilométer van az órájában. Augusztus 15 és 17 között Monterrey-ben kerül kalapács alá.

Fotók: RM Sotheby's