Az első modern Bogárhátú 1998-ban mutatta meg magát sorozatgyártásra érett formában. Rögtön hatalmas sikert aratott. A kétezres években kezdett kicsit megkopni gömbölyű formája, ezért 2011-ben elérkezett a modellváltás ideje a The Beetle személyében. Az újkori Bogarak gyártása azonban júliusban végleg leáll…

 

A New Beetle történetének kiindulópontja az Egyesült Államok. Itt volt óriási sikere az igazi Bogárnak és itt vált motorizációs ikonná, marketinges sikertörténetté és tette az autó birtoklást valóban mindenki számára elérhetővé. A Golf (Rabbit) megjelenésével 1974-ben, új szelek kezdtek fújni. Kényelmes, praktikus kompakt autó elérhető áron széles rétegek számára. A Bogár viszont nem vesztett ikon jellegéből.

Olyannyira nem, hogy a VW 1991-ben megnyitotta amerikai tervezőközpontját Californiában, a Simi völgyben. Egy lelkes csapat itt ültette át a Bogár klasszikus formáját a modern dizájnnyelvére, majd 1994-ben a VW One koncepcióautóban öltött testet, amit a Detroit Motor Show-n lepleztek le 1994 januárjában. Nagy sikert aratott, márciusban Genfben is megmutatták a koncepciót, majd 1995-ben, némi módosítással Tokióban is. Eldőlt. Sorozatgyártásba küldik.

1998 Márciusában kezdődött az értékesítés az USA-ban, a gyártás a Mexikói Pueblában. Pár hónappal később a New Beetle az európai piacon is elérhetővé vált.

Abban az évben az Internet és a fapados repülőjáratok közelebb hozták a világot az embereknek, Gerhard Schröder volt a kancellár Németországban, az USA elnöke Bill Clinton. A Derrickből leadták az utolsó epizódot, mindenki Ally McBealt és a Szex és New Yorkot nézte. A New Beetle tökéletesen illeszkedett ebbe a közegbe, hipermodern, retró és stílusos. Az első retroautó. Kapkodták is az emberek. Kezdetben egy kétliteres benzinessel és a híres 1,9-es TDi-vel volt elérhető. Később minden VW motorváltozat helyet foglalt az orrában, hiszen a IV-es Golf platformján, elöl keresztben elhelyezett motorral szelte az utakat, a farmotors őssel ellentétben. A kabrió 2003-ban érkezett, a modellfrissítés 2005-ben, 1999-ben 55%-al több VW-t értékesítettek világszerte, hála a New Beetle-nek.

A 2010-es évekre már nagyon erős volt a verseny drága és trendi retroautó fronton, 2001-ben jött és tarolt az új Mini, számos modellváltozat jelent meg, 2006-ban modellváltást kapott és jöttek az SUV, a SUV kupé, a kombi, kabrió, roadster… változatok, 2007-ben a  Fiat 500, ami később szintén sokféle modellváltozattal tarolta le a piacot, a Beetle pedig a 2005-ös modellfrissítés után változatlan formában futott mellettük…

Az új modell The Beetle néven, laposabb, sportosabb, Porschésabb és a férfi célközönséget is megcélzó szögletesebb formákkal érkezett 2011-ben, jóval kisebb csinnadrattával, mint elődje. Az aktuális kompakt A5-ös VW platformon foglalt helyet. Érkezett belőle kabrió és számos limitált szériás modell. Sajnos 600 ezer példányt sikerült belőle értékesíteni, nem hozott átütő sikert, az SUV-k hibridek és elektromos modellek, valamint a konkurencia sokféle hiperszexi retró minijei mellett már nem tudott igazán labdába rúgni, idén nyáron nyugdíjazza a VW konszern.

Nagyon várjuk az utódját, ami állítólag teljesen elektromos hajtású lesz!