Gondolnánk, hogy 85 éve leplezték le az első Superbet? 1934-ben, divatos limuzinként látott napvilágot. A bemutaott példány már a háború után készült ritka modellek egyike, a Skoda múzeum egyik első darabja, 1968-ban került vissza a Skoda tulajdonába, azonban alapos restauráláson csak idén ment keresztül. Az eredmény elképesztő.
A modell neve a latin superbus szóból származik, jelentése a „legjobb”. A Skoda hű is maradt az elnevezéshez, hidraulikus fékeket, teljesen független felfüggesztést, erős hathengeres motort kapott. Az első generációból, 158 példány készült. Eleinte 2492 köbcentis, 55 lovas hathengeressel készült, később, a felülszelepelt, felülvezérelt 3000 köbcentis hathengeressel 1938-ban jött ki a Superb. Készült V8-as motorral is.
A karosszéria Kvasiny-ben, az alváz és a hajtás Mladá Boleslavban készült. A gyengébb motorral szerelt változatból több, mint 600 példány készült, az OHV verzióból 1939-ig, csak 113. A háború után, 1946 és 48 között 158 komplett alváz készült, de csak 11 kapott karosszériát. Ezen ritka példányok egyik a restaurált modell, ami 1968-ig szolgált Karlovy Varyban céges autóként egy hotelnál, nyugdíjazása után a Skoda Múzeum tulajdonába került.
A Superb név 2001-ben éledt újra, azóta harmadik generációjánál tart, már plugin hibrid hajtással, összkerékhajtású és kombi karosszériával is elérhető. Isten éltessen Superb!